加入VIP 上传考博资料 您的流量 增加流量 考博报班 每日签到
   
主题 : 考博英语
级别: 初级博友
显示用户信息 
楼主  发表于: 2010-11-29   

考博英语

ection A  >/y+;<MZ  
j_}f6d/h  
Directions: In this section, you will hear several short conversations between two speakers. At the end of each conversation you will be given 10 seconds to answer each of the questions. Mark your choice on the ANSWERSHEET by blackening the corresponding letter you have chosen. =p&uQ6.i+  
:jGgX>GG  
1. [A] At the airport.       [B] At a travel agency. XvkFP'%i/  
>{#QS"J#  
[C] At the post office.       [D] At a stationery store. 94L>%{59  
7z3YzQ=Kg  
2. [A] He wasn't in the picture.      [B] He left the park in a hurry. en29<#8TO  
~s>Ud<l%r  
[C] He couldn't run fast enough.   [D] He didn't have enough film. H`NT`BE  
wE#z)2? `\  
3. [A] He won't clean anything until tomorrow morning. Hq "l`  
9l}G{u9a  
[B] He never cleans his desk in the morning. SHN'$f0Mb  
W_h!Puj_  
[C] He's already cleaned his desk today. 6G<gA>V  
B S+=*3J  
[D] He went to the cleaner's earlier <xr\1VjA  
&#<>fT_  
4. [A] His roommate has it with him.     [B] It isn't really about Texas. ^-26K|{3  
S"Drg m.  
[C] He doesn't know where it is.    [D] He can't lend it out. 3ULn ]jA  
Oi\,clR^[o  
5. [A] His bill was very high. ]BY<D`$$P  
&\AW} xp  
[B] He doesn't care how much the salary is. T&s}~S=m  
JG=z~ STz  
[C] He was careful not to spend too much. &``nYI g/  
[M&.'X  
[D] He didn't pay any more than she did. Qk`LBvg1  
uui3jZ:  
6. [A] His pen.         [B] His suitcase. )G@/E^ySM  
MUvgmJsN  
[C] His passport.        [D] His hotel reservation. `E-cf7%  
PR~9*#"v..  
7. [A] Whether Dave's arm hurts. 5FwVR3,  
D~7L~Q]xI  
[B] Whether Dave broke his arm. %2<u>=6byG  
{= <m^ 5b9  
[C] When Dave will be paying for the window. ]%Z7wF</  
~oE@y6Q  
[D] When Dave broke the window p _q ]Rt  
>PoVK{&y  
8. [A] Both bags cost the same per pound. "D?:8! \!  
nbdjk1E`~  
[B] The man shouldn't Spend so much money on potatoes. B dKD%CJ[  
fE,Io3  
[C] She always buys the same size bag. 1cY,)Z%l #  
7V-'><)gI  
[D] She doesn't usually eat any potatoes. EN{o3@ O'  
eGQ -Ht,N  
9. [A] Working with a different lamp.    [B] Changing the light bulb. &AhkP=Yw  
E% d3}@  
[C] Fixing the desk tomorrow        [D] Getting a better quality lamp. ayh= @7*  
D=:O ^<  
l0. [A] She thinks the other meeting would have been more interesting. ,8Q&X~$rY  
6uKS!\EY|  
[B] She wanted to say something else to the group. <_~e/+_.  
c!dc` R  
[C] She wanted everyone else to be quiet. )Rr0f 8  
>S'IrnH'!  
[D] She was listening carefully to the other people. C9L_`[9DO  
  bW^JR,  
Sgq?r-Q.  
Section B. eH^~r{{R  
%hCd*[Z}j  
Directions: In this section you will hear two short passages. At the end of each passage you will be given 10 seconds to answer each of the questions. Mark your choice on the ANSWER SHEET by blackening the corresponding letter you have chosen. <db>~@;X!  
  SmVL?wf  
'e:(61_  
Questions 11 to 15 are based on the following talk. 4rrR;V"}  
3H ,?ZFFGz  
11. Which year is typical of the l950's according to the talk? 6 U_P  
jzd)jJ0M  
A. l953. M$UZn  
uS7kkzt-x  
B. l954. <d~si^*\ch  
{3!E8~  
C. l955. 6|Xe ],u  
/_</m?&.U&  
D. l956. - DTvCx6:!  
R'Uf#.  
12. The talk is mainly concerned with which of the following aspects of United States history? vX|5*T`(  
#jM-XK  
A. The agricultural trends of the l950's. Fs&r ^ [/b  
|H.ARLS  
B. The unemployment rate in l955. ;@xlrj+  
q5{h@}|M  
C. The general economic situation in the I950's. CD[}|N  
GQ2/3kt  
D. The federal budget of l952. a'(B}B=h  
S?#6{rx  
13. According to the talk, about how many million people were unemployed in l955? ^09-SUl^  
8p]9A,Uq&  
A. One. 45rG\$%#  
dozC[4mF  
B. Two. 7 j6<  
[Qcht,\^v  
C. Three. rFaG-R  
</2 aQn  
D. Four 0o!mlaU#  
in6*3C4  
14. It can be inferred from the passage that most people in the United States in1955 viewed the national economy with an air of       . &f2:aT)  
SEVB.;  
A. optimism OrwVRqW-z  
N'i)s{'  
B. confusion M.+h3<%^  
~r~YR=  
C. decision voQJ !h1  
Lv#0-+]$Bt  
D. suspicion <@P. 'rE  
a ~ dgf:e`  
15. Which of the following were LEAST satisfied with the national economy in the 1950's? }x+6<Rp'E_  
HLOr Dlj7  
A. Farmers. "$pbK:  
h ,n}=g+?  
B. Economists. %-a;HGbZn  
FPH2dN  
C. Politicians. <p}7T]a7  
L^*f$Balz  
D. Steelworkers. D<|$ZuB4  
  >]8(3&zd  
7F2 RH 8)  
Questions 16 to 20 are based on the following talk. k%X $@NP  
mPHto-=fB  
16. When were herbs first used for medical purposes? J e,o(:  
P;o  {t  
A. In 10000 BC. {@F' BB\  
1Iy 1xiP  
B. In 3000 BC. Arm'0)B>  
ar#73f  
C. In 2698 BC. Q4_r) &np  
~^jPE)  
D. In 1000 BC. -fXQ62:S  
}dpTR9j=  
17. Who are the most famous herbalists? #:+F  
yQMwt|C4  
A. The Chinese. ' tY (&&  
Z|Oq7wzEH  
B. The Egyptians. >~nr,V.q  
G{]RC^Zo  
C. The Babylonians. B}[f ]8jrM  
\ a,}1FS  
D. The Indians. LXh }U>a9  
Zp3-Yo w2  
18. Who was Nicholas Culpeper? }x\#ul)  
D\b$$z]q  
A. An English herbalist who tried to help the poor. w2UEU5%  
(_"Zbw%cJy  
B. An English scientist. A5J41yH  
~HhB@G!3  
C. An archeologist who studied herbs. .Y{x!Q"  
x<M::")5!V  
D. An English man who bred swans. 3a.!9R>  
c0'ryS_Z9  
19. Why did the age of the herbalists come to an end in the West? s$isDG#Sr  
u+r!;-0i  
A. Because Nicholas Culpeper used herbs incorrectly. >fzyD(>  
ioD8-  
B. Because people didn't trust Chinese medicine. #i@f%Bq-  
k:Y\i]#yP  
C. Because people didn't want to help the poor. G~8BND[."  
zUL,~u  
D. Because Nicholas Culpeper invented new scientific techniques.  &{.IUg  
*lvADW5e  
20. When did the era of modern scientific medicine begin to flourish? e O\72? K  
Au'y(KB  
A. The 14th century. 2P^|juc)sU  
'~&W'='b;  
B. The 11th century 2$5">%?  
7Dbm s(:(  
C. The l7th century B223W_0"o  
MGm*({%  
D. The 7th century mG\QF0h  
  * ) <+u~  
l;_IH|A  
Part II: Use of English (l0 points) _x<NGIz  
  }w$2,r gA  
Directions: Read the following text. Choose the best word for each numbered blank and marked A, B C or D on the ANSWER SHEET. 1OM Xg=Y  
z qq  
cDY)QUmi  
Unlike many ants, trees grow slowly. Thirty to eighty years are necessary before a tree grows to the right size for harvesting as lumber or pulpwood. But a tree crop can be a good investment for a landowner or farmer, since trees will grow on the parts of his land where ordinary crops will not grow. # -luE  
X?'cl]1?  
Trees  21   much more than provide lumber for home building. They provide raw materials for making paper, plastics, synthetics, turpentine, and other products. Even more important, trees protect the nation's water supply by holding  22  erosion and keeping water in the soil. ^7spXfSAd  
jXE:aWQht  
America once had huge natural forests. To start their  23  , pioneers cleared many trees. Later, logging crews  24   by lumber companies moved into other forests. They cut all the valuable trees, and then moved on.. *yRsFC{,  
C12UZE;  
There were few   25   to protect our forests or to plant new ones until the beginning of the present century. Then,   26   with forest experts, government officials, and landowners, the lumber companies began planning to support the planting of new forests. The American Tree Far System, begun during World War II, is one of the plans that grew  27   this cooperation. XG.[C>  
x8rg/y  
Landowners who wish to establish tree farms can get help from a professional. state-employed forester, or from an association of lumber companies. They can get   28   on what kind of trees to plant and how to care for them. Landowners must protect their trees by keeping grazing animals JPqd} :u3  
:Ph>\aG  
  29   and by removing dead or diseased trees. They must keep replanting, so that young trees are growing at all times to replace those   30   for cutting. tr<f ii 3<  
Qjfgxy]  
Some tree farms are small woodlots. Others cover thousands of acres. All together, they are of great value to the United States and its people. ~JXz  
  bXnUz?1!d  
X 61|:E  
21. A. create        B. devote        C. have        D. do G*9>TavE  
7{F\b  
22. A. on           B. down         C. back        D. off K'ZNIRr/ C  
[LnPV2@e  
23. A. production    B. farms         C. crops        D. factories oFU:]+.+D  
z^QrIl/<c2  
24. A. controlled     B. distributed     C. employed    D. monitored c#N4XsG,  
_Z0 .c@0  
25. A. forces        B. hardships      C. efforts       D. struggles @A1f#Ed<  
_X4Y1zh  
26. A. working      B. going         C. staying       D. together oPmz$]_Z  
i=Qy?aU?  
27. A. out of        B. from          C. upon         D. up G]ek-[-  
M r)t>4  
28. A. courage      B. advice         C. confidence    D. lesson h vYRAQR:  
[MpWvLP"x  
29. A. under        B. away          C. from         D. out b e8T<F  
F=Bdgg9s  
30. A. standing      B. caring         C. safe          D. ready GI]\  
  0 %~~IT}U  
J>A9]%M  
Part III. Reading Comprehension (40 points) '.bf88D  
n*7^lAa2  
  "&2 F  
Directions: Read the following texts. Answer the questions below each text by choosing A, B, C, or D. Mark your answers on ANSWER SHEET  3xy2ZYw  
oy8jc];SO  
Passage 1 %'iJVFF  
  'SFA J  
Grandma Moses is among the most celebrated twentieth-century painters of the United States, yet she had barely started painting before she was in her late seventies. As she once said of herself: ' I would never sit back in a rocking chair, waiting for someone to help me.' No one could have had a more Productive old age. ZHNL ~=r}  
F{ %*(U  
She was born Anna Mary Robertson on a farm in New York State, one of five boys and five girls ('We came in bunches, like radishes.') At twelve she left home and was in domestic service until, at twenty-seven, she married Thomas Noses, the hired hand of one of her employers. They farmed most of their lives, first in Virginia and then in New York State, at Eagle Bridge. She had ten children, of whom five survived; her husband died in l927. a.V5fl0?I@  
G<7M;vRvP  
Grandma Moses painted a little as a child and made embroidery pictures as a hobby, but only switched to oils in old age because her hands had become too stiff to sew and she wanted to keep busy and pass the time. Her pictures were first sold at the local drugstore and at a fair, and were soon spotted by a dealer who bought everything she painted. Three of the pictures were exhibited in the Museum of Modern Art, and in 1940 she had her first exhibition in New York. Between the 1930's and her death she produced some 2,000 pictures: detailed and lively portrayals of the rural life she had known for so long, with a marvelous sense of color and form. 'I think real hard till I think of something real Pretty and then I paint it,' she said. I}_}VSG(  
s0iG |vw  
31. Which of the following would be the best title for the passage? ~M}{rl.n=  
e-rlk5k%f  
[A] Grandma Moses: A Biographical Sketch relt7sK  
BH0m[9nU;  
[B] The Children of Grandma Moses G!6b )4L-  
hS,&Nj+  
[C] Grandma Moses: Her Best Exhibition MDlH[PJ@i  
ii?T:T@  
[D] Grandma Moses and other Artists xxur4@p!  
HEVj K$  
32. According to the passage, Grandma Moses began to paint because she wanted to      . AXlVH%'  
Or? )Nlg6x  
[A] decorate her room KUJLx  
(I~   
[B] keep active (I$%6JO:  
7W)W9=&BT  
[C] improve her salary E:K4k <  
b o|THS  
[D] gain an international reputation tu}!:5xi  
j,i9,oF6]  
33. From Grandma Moses' description of herself in the first paragraph, it can be inferred that she was      . B $g\;$G  
GNJ /|9  
[A] independent xqX3uq  
'V?FeWp  
[B] pretty -~]H5er`  
\#,2#BmO"E  
[C] wealthy ;O}%SCF7  
e6taQz@}  
[D] timid $BdwKk !k  
a<&K^M&  
34. Grandma Moses spent most of her life      . cTq@"v di  
Pdf-2 Tx  
[A] nursing 3Z" ;a  
RxqNgun@  
[B] painting ;0Z-  
7*P BJt\  
[C] embroidering ~s+vJvWz  
)9nW`d+  
[D] farming 4z(~)#'^  
/F;2wT;  
  rC!O}(4t%$  
Passage 2 Wo "s;Z  
  Z4 i))%or  
HXU#Ux  
Alfred Nobel, the famous Swedish chemist who founded the Nobel Prize, was born into a family Where research and experimentation were almost second nature. His father Immanuel, out of work and penniless, tested his theories of explosives in a laboratory set up in their house. Unfortunately, the elder Nobel remained frustrated in his efforts to apply his natural inventive spirit to establishing a prosperous endeavor. D\_nqx9O  
RFRXOyGz$  
Alfred Nobel worked alongside his father, and by l850, when he was l7, Alfred had acquired most of his father's knowledge of and enthusiasm for chemistry. Although numerous other scientists had been intrigued by nitroglycerine, Alfred was the one who finally managed to turn this dangerous substance into a safe and useful explosive. He succeeded in developing dynamite commercially, which laid the foundation for many of the world's leading chemical enterprises. Aside from introducing the innovative Nobel Ignitor in 1864 and dynamite in l866, Alfred claimed 355 patents including nitrocellulose and substitutes for leather and rubber. He developed clever methods for the production of synthetic silk and was involved in electrochemical, telecommunications, and safety alarm systems as well. `o{ Z;-OF  
~-k , $J?7  
Alfred Nobel was a dedicated scientist who became very rich applying his knowledge of chemistry. His sense of guilt over having created a potentially deadly material led him to leave some of his millions to reward individuals who made substantial contributions to certain areas of science. It was natural that he would include chemistry as one of those branches, especially since the end of the nineteenth century brought rapid advancements in the field. KdkL_GSLT  
.T3N"}7[  
35. According to the passage, What is true about Alfred Nobel's father Immanuel?  rci,&>L"  
1Rd|P<y  
[A] He was never able to capitalize on his work in chemistry. R%szN.cI  
_\4#I(  
[B] He was not instrumental in developing his son's enthusiasm for chemistry. }B'-*)^|e{  
!Wr<T!T  
[C] He turned his knowledge of chemistry into a profitable business. W!<7OA g$  
')v,<{  
[D] He shared in the work of his son Alfred. <KX9>e  
Q!q6R^5!K  
36. According to the passage, the power of nitroglycerine .      . >h 8m)Q  
ZRf9'UwS  
[A] was first recognized by Immanuel Nobel Kn->R9Tl  
3g4=as4w  
[B] was never utilized well by chemical enterprises h |]cZMGo  
~+1mH  
[C] was most fully developed by Alfred Nobel ^"7- `<J  
b[:,p?:@  
[D] lay in its intrigue for many scientists YA pC|R,^  
#8h7C8]&  
37. Which of the following conclusions about Alfred Nobel can be drawn from the passage? 8?82 p  
R*pPUw\yn  
[A] His talents lay almost exclusively in the area of explosives. kKlNhP(  
9.(|ri  
[B] He was reluctant to bequeath a large part of his wealth towards promoting scientific research.. t)j$lmQn  
;)h?P.]  
[C] He chose to work independently of other scientists. %!t9)pNc  
=l:V9u-I^  
[D] He was a major contributor to the rapid progress in chemistry in the late nineteenth century. =!L}/Dl  
1av#u:jy~>  
38. According to the passage, Alfred Nobel made important progress in developing all of the following items EXCEPT      .  w\i]z1  
?<jWEz=  
[A] nitrocellulose 60|PVsmDm  
K9ia|2f  
[B] rubber and leather m4~ |z  
Ml c_w19C9  
[C] synthetic silk 0p.MH~mx  
Lp-$Ie  
[D] safety alarm devices "y~*1kBu  
Iq%<E:+GL  
39. It can be inferred from the passage that Alfred Nobel later viewed his invention of dynamite    . h;vY=r-  
odca?  
[A] with much concern for its negative effects on mankind m7i_ Iv  
 \xp0n  
[B] as a minor achievement in his long career mC@v,"  
g"" 1\rc=  
[C] with satisfaction regarding its impact on chemical enterprises \},H\kK+^  
0p[k7W u  
[D] as a natural outgrowth of his father's training <ot`0  
tJu:N'=Dy  
  cZ)JvU9]  
Passage 3 oU,8?( }'~  
  <gi~:%T  
cQ<|Of  
If there is any single factor that makes for success in living, it is the ability to profit by defeat. Every success I know has been achieved because the person was able to analyze defeat and actually profit by it in his next undertaking. Confuse defeat with failure, and you are doomed to failure. For it isn't defeat that makes you fail; it is your own refusal to see in defeat the guide and encouragement to success. " 4#&tNQ  
w=?nD6Xhz  
Defeats are nothing to be ashamed of. They are routine incidents in the life of every man who achieves success. But defeat is a dead loss unless you do face it without humiliation, analyze it and learn why you fail. Defeat, in other words, can help to cure its own cause. Not only does defeat Prepare us for success, but nothing can arouse within us such a compelling desire to succeed. If you let a baby grasp a rod and try to Pull it away he will cling more and more tightly until his whole weight is suspended. It is this same reaction which should give you new and greater Strength every time you are defeated. If you exploit the power which defeat gives, you can accomplish with it far more than you are capable of. tvf.K+  
1o/(fy  
40. what does the author know? 6 8n ;#-X  
j~Fd8]@  
[A] He knows at lest several cases of success. 2He R1m<  
h-Y>>l>PW0  
[B] He knows every success in life. e8f 7*S8  
Z1 )1s  
[C] It's not mentioned in the passage. ,&3+w ~Ua  
2hNl_P~z1u  
[D] He knows every success that has been achieved by man. h #gI1(uL  
du }HTrsC  
41. The person who was able to analyze defeat is likely      . c}$>UhLe  
^W=hs9a+F  
[A] to achieve success 7;@YR  
!nL94:8U  
[B] to be a successor ?s>_^xfD  
?r(vXq\  
[C] to profit from success "qC3%9e  
xe6V7Wi/Tt  
[D] to confuse with failure /g*_dH)=  
p`&{NR3+  
42. Defeat is valuable      . /|NyO+Io  
c]VK%zl  
[A] because it makes you succeed d< XY"Y%  
/QL<>g  
[B] because it helps you to face it without humiliation X`&Us  
Xo(W\Pes  
[C] orders you to confuse defeat with failure OAo03KW  
Smy J@.L"  
[D] because it compels you to arouse a desire to succeed. xzMpTZQ  
w U]8hkl?  
  JKp@fQT *  
Passage 4 jMR9E@>~E  
?OO !M  
  vcy+p]6KE-  
The building crane, Which has become the most striking feature of the urban landscape in Switzerland, is beginning to alter the mountain 1andscape as well. District of the Swiss Alps, Which up to now have consisted of only a few disconnected small communities content with selling cheese and milk, perhaps a little lumber and seed potatoes, are today becoming parts of planned, developing regions. The new highway, the new ski-lift, the new multi-nationally-owned hotel will diversify the economy and raise the standard of living in the mountain areas, or so many Swiss regional planners and government officials hope.  7~MWp4.   
=&4eW#{LuH  
The mountainous area of Switzerland, which accounts for nearly two-thirds of the total area of the country and only l2 percent of the total population, has always been the problem area. According to the last census in l970, 750,000 people lived in the Swiss mountains. Compared with the rest of the country, incomes are lower, services are fewer, employment opportunities are more limited and populations are decreasing. In fact, in only one respect do mountain districts come out ahead. They have more farmers, Which many people do not consider to be an advantage. Seventeen per cent of the Swiss mountain population works in primary occupations, in contrast to only 8 percent of the total population of the country. $1Z3yb^  
RC"xnnIJv  
The mountain farmers are a special breed of men. They work at least twelve hours a day in topographical and weather conditions which kill most crops and which only a few animals will tolerate. About half of them work at some other job as well, leaving their wives and children to do the bulk of the farm work. In the Rhone Valley in the canton of Valais in south-western Switzerland nearly four-fifths of the farmers commute daily from their mountain farmers to the large factories in the valley. In other parts of Switzerland this pattern of life is not as common, but almost everywhere non-farm wintertime employment is the rule. 7S&O {Q7)  
|SJ%Myy  
With all the difficulties inherent in working in the Swiss mountains, why should anyone resist any extension of the mountain economy? The answer, as Andreas Werthemann, editor of the Swiss mountain agriculture magazine Alpwirtschaftliche Monatsblatter states, is that "when tourism becomes too massive, farming disappears." And basically there are three reasons why Switzerland needs its mountain farmer; they contribute to the food supply, they preserve the landscape, and they represent the Switzer1and of nostalgia and holiday dreams. u4=ulgi  
]%Whtj.,x7  
But in the real world, and especially in highly industrialized Switzerland where mountain farmers are aware of the "benefits" of city living, is it possible to maintain mountain agriculture and still solve the problems of mountain communities? The Swiss government has come to the conclusion that other kinds employment in addition to farming must be emphasized. Yet whether it is possible to create other jobs that will not completely destroy agriculture is unknown. kc2E4i   
  |])Ko08*tE  
MhFj>t   
43. The building crane represents      . lQ.3_{"s  
: SD 3  
A. the construction of hotels, ski-lifts, etc. *i7-_pT  
ON_G D"  
B. parts of p1anned, developing regions Me,AE^pgL'  
= U~\iJ  
C. the districts of the Swiss Alps i6h0_q8 >  
?=Z0N&}[  
D. the machine with a long arm used for lifting and moving heavy weighs A56aOI=  
Q F_K^(  
44. The majority of farmers in the Rhone Valley      . E"H> [E  
b WZ X  
A. do the great part of the farm work in the valley "l09Ae'V  
} xzbg  
B. work in factories in the valley and travel from their farms in the mountains daily f['pHR%l2$  
TH}+'m  
C. work long hours a day VrRBwvp-K  
F a'2i<  
D. work at some other job besides farm work m`ab5<%Gn  
gI~jf- w  
45. Apart from supplying food, the farmers care for the landscape and      . <wt9K2,  
OK9D4 7X  
A. offer tourists many advantages O/Wc@Ln  
5/{gY{  
B. form an essentia1 part of the picture of Switzerland that tourists imagine QI2T G,  
B\!.o=<h  
C. develop animal husbandry in mountain areas Q|}Pc>ae  
rRZ ,X%  
E. solve the problems of mountain communities 3F0:v,+;  
PUViTb  
46. The magazine editor, Andreas Werthemann, takes a different attitude towards the farms in that he thinks      . `#~HCl  
U8KEg)Msk  
A. other kinds of employment apart from farming, must be encouraged 3l@={Ts  
Ge;plD-f  
B. it is possible to create other jobs that will not completely destroy agriculture uB:utg  
Et+N4w  
C. mountain farmers are aware of the benefits of city living ;-d :!*  
i'%: z]hp9  
D. if tourism is allowed to spread too far, farming will disappear Y<S,Xr;J:  
@GG Pw9a  
  |3MqAvPJ  
Passage 5 5sq#bvfJ o  
3RP}lb  
  bg)yl iX  
Volcanoes have been erupting on the earth for millions of years. More than five hundred still erupt today .These are called active volcanoes. Volcanoes are located in belts or chains. They are found where the earth's crust is weak. The weak spots let the hot rock escape when the volcano erupts.  3y?ig2  
H{P"$zj`l  
Many volcano belts are mountain ranges along the edges of continents. One belt runs along the western coast of South America up through the western part of the United States. Other volcanoes are found in oceans basins. |!)3[<.  
<5~} !N X`  
About three-fifths of all active volcanoes in the world are in the Pacific Ocean. Many of these volcanoes erupt under the water. The Hawaiian Islands were built by volcanoes that began erupting under water and finally reached the surface of the ocean. |T9p#) ec2  
-_ [Z5%B  
47. The selection says that about five hundred volcanoes      . O(otI-Lc  
xxm1Nog6  
A. wil1 erupt this year @fb B3  
c]W]m`:  
B. are still active (y AQm pp  
t  HPC  
C. are located under water oM$EQd`7  
cv0}_<Tyx  
D. are all that have ever been discovered q"A(l  
mD)_quz.sk  
48. Volcanoes are found      . 0bpl3Fh.v  
ewk62 {  
A. Where the earth's crust is weak gR(*lXm5w  
Sj}@5 X6 C  
B. in belts or chains PZR pH  
l9q yg h  
C. in the ocean basins of the world VzMoWD;  
z$`=7 afp  
D. all of the above ^[8e|,U  
d"nE+pgE  
49. Most of the active volcanoes are located in      . `96:Z-!}  
^&DHBx"J  
A. South America g{f1JTJ7  
![:S~x1  
B. the Pacific Ocean ZsUxO%jP  
c:51In|~{C  
C. the western United States M:nXn7)+  
}jfU qqFd  
D. the Atlantic Ocean o'%F*>#v  
aM3%Mx?w  
50. The Hawaiian Islands were built by volcanoes that      . W UdKj  
-(qoz8H5  
A. began erupting under water )"jG)c^1*  
[FC7+ Ey^  
B. formed a mountain ranger under water C%"h1zWE:  
rr*",a"}m  
C. finally reached the surface of the ocean u sR19_E-  
rNqJ L_!  
D. both [A] and [C] 4G@vO {$  
  xp1 +C{  
{j,bV6X  
Part IV English-Chinese Translation (10 points) ]NuY{T&:  
_w^p~To^  
  u$&7fmZ  
Directions: Read the following passage carefully and then translate the underlined sentences into Chinese. Zx55mSfx:  
h^~eTi;c]Q  
  )(\5Wk9(  
One night in March, I returned home and found my nine-year-old daughter Emma quietly crying. She attends our neighborhood public elementary school in a suburb of Tokyo. "I don't want to go to school anymore" she said. (51)Emma was suffering from something that is sad but all too common in d<V+;">2  
phl5E:fIKx  
Japanese schools: bullying. 5D-xm$8C  
vV#Jl) A  
Bullying takes many forms. "Boys kick and punch, but girls use their mouths," Emma said to her father. Three girls in her c1ass were trying to ostracize her. Like all the students, Emma walks to school. (52)In the morning those female classmates ran away screaming when they spotted Emma, as if they had seen something terrible. In the classroom they whispered among themselves while looking at her. 15 uVvp/  
2*Z~J M  
This can happen to any child. One week later, Emma found out it was somebody else's turn. This time, another girl was picked on because she sits in a certain pose, with her spine erect. Sitting differently is enough to attract teasing. (53)Naturally Emma does not like to stand out; individual excellence as well as physical differences encourage bullying.  Her father is British, so she looks slightly different from the others. Her hair is a lighter shade than that of most Japanese children, and so is her skin. Emma was not really aware of these differences until she entered school. When she was a first-grader, she often said, "Mummy, I want to look 1ike you" During those days, she was reluctant to go out alone with her father because together they drew stares. RX=C)q2c  
i<bFF03*S  
(54)A child's desire to be like others is encouraged by school policies. Japanese public primary education emphasizes uniformity and conformity. Although children are free to wear what they like, the school curriculum discourages individualism. Last year, Emma's third-grade c1ass performed on stage a well-known Chinese classic featuring a monkey with magical powers. As there are never enough roles to go around, students share parts. Each of the main characters was performed by two or three students. Everyone has to say a few lines be-cause school policy demands equal opportunities for all. On sports day all the students are divided into three teams -- red, blue and yellow. The teams compete for an overall championship. There are no individual events. End-of-term school records also downplay as long as they try hard. The grades don't necessarily reflect a child's achievement. Parents often find out only when their children go on to junior high school that they haven't yet mastered their elementary school subjects. Puily9#  
A<9ZX=DAjw  
Emma can enter our neighborhood junior high automatically, and most of her peers will do so. But neither my husband nor l wants Emma to go to that school because the students there do not 1ook lively or energetic. The principal is not enthusiastic about installing classrooms with even electric fans in spite of sweltering hot Japanese summers. What he seems to value most is the virtue of perseverance.  u~1[nH:  
.4_EaQ;jX  
To enroll in a private junior high school, Emma must compete with other children. For that, she must go to a cram school where she will study far more advanced lessons than she would in ordinary school. Many of her classmates already attend a cram school, and some kids started going when they were three-years-old in order to enter prestigious kindergartens. (55)Those would help them get into prestigious elementary schools, prestigious junior highs, prestigious high schools and eventually prestigious universities to guarantee a successful career. :5U(}\dL {  
@w,-T@nAW  
Part V. Writing (20 points) 0RYh4'=F  
Internet Kill Conversation HP. j.  
UG&/0{j5XV  
Or does it? Write a composition of about 200words on this topic, explaining your view on this matter. c pgHF`nt  
N: d`L+tcc  
In the first part of your writing you should sate clearly your viewpoint on this issue. In the second part you should support your viewpoint with appropriate details. In the last part you should bring what you have written to a natural conclusion with a summary or suggestion. Write your composition on the ANSWER SHEET.  V2i*PK X  
[% |i  
d@7 ]=P:  
*vCJ Tz  
.FqbX5\p,  
评价一下你浏览此帖子的感受

精彩

感动

搞笑

开心

愤怒

无聊

灌水

  
级别: 初级博友
显示用户信息 
沙发  发表于: 2010-12-01   
?????????????
级别: 初级博友
显示用户信息 
板凳  发表于: 2010-12-01   
是真题吗
级别: 禁止发言
显示用户信息 
地板  发表于: 2010-12-01   
哪里的
级别: 初级博友
显示用户信息 
地下室  发表于: 2010-12-01   
这是什么题呀?
级别: 中级博友
显示用户信息 
5楼  发表于: 2010-12-02   
哪个学校的呀
级别: 初级博友
显示用户信息 
6楼  发表于: 2010-12-03   
哪个学校的真题啊
级别: 禁止发言
显示用户信息 
7楼  发表于: 2010-12-03   
shenmo
描述
快速回复

验证问题:
4+6=? 正确答案:10
按"Ctrl+Enter"直接提交